Dress for Success Amsterdam

Dress for Success is een wereldwijde organisatie, opgericht en gerund door vrijwilligers, die zowel mannen als vrouwen met een minimuminkomen aan een gratis sollicitatie outfit helpt. Iedereen die op weg is naar economische onafhankelijkheid is welkom in de winkels van Dress for Success. Dress for Success stuurt jou in een compleet nieuwe outfit vol zelfvertrouwen op weg naar een sollicitatiegesprek of presentatie, naar een contractbespreking of een pitch. De eerste indruk is altijd belangrijk en medebepalend voor een succesvolle afloop. Maar waar haal je het geld voor nieuwe professionele kleding vandaan als je van een minimuminkomen of (bijstands)uitkering rond moet komen? Dress for Success biedt dan uitkomst.

De missie van Dress for Success is het bevorderen van de economische onafhankelijkheid van mensen die van een minimuminkomen of (bijstands)uitkering moeten leven. Dat doen we door hen professioneel te kleden als ze gaan solliciteren en hen te ondersteunen bij het vinden en behouden van werk.

Dress for Success Amsterdam 10 en 11 Mei 2018 gesloten

Ivm hemelvaartsdag zijn wij donderdag 10 mei 2018 gesloten. Ook vrijdag 11 mei 2018 zijn wij gesloten Maandag 14 mei …

Enthousiaste HR Officer gezocht

“Iemand anders blij maken is één van de makkelijkste manieren om zelf ook blij te worden.” Dress for Success heeft …

Dress for Succes Amsterdam zoekt bestuursleden

Dress for Succes Amsterdam zoekt meerdere enthousiaste nieuwe bestuursleden die geïnspireerd raken door de slogan: Goed gekleed op weg naar …

Werkbezoek van koning aan Dress for Success Amsterdam

Dress for Success Amsterdam is één van de 22 deelnemers aan het programma ‘Meedoen, samen uit de armoede!’ van het …

Dress for Success Amsterdam 10 en 11 Mei 2018 gesloten

Ivm hemelvaartsdag zijn wij donderdag 10 mei 2018 gesloten.
Ook vrijdag 11 mei 2018 zijn wij gesloten

Maandag 14 mei 2018 bent u weer van harte welkom.

Enthousiaste HR Officer gezocht

“Iemand anders blij maken is één van de makkelijkste manieren om zelf ook blij te worden.”

Dress for Success heeft als missie het bevorderen van economische onafhankelijkheid van mensen die leven van een minimuminkomen. Dat doen we door hen geschikte sollicitatiekleding te geven en te ondersteunen bij het verwerven en behouden van werk.

De vestiging Amsterdam is op zoek naar een

HR officer (m/v)

Als HR officer werf je nieuwe vrijwilligers voor de winkel en de backoffice. Je adviseert en ondersteunt de algemeen manager bij de uitvoering van het vrijwilligersbeleid en je coördineert de processen rondom trainingen, jaargesprekken en roosterplanning. Tot slot beheer je de personeelsadministratie.

Wat verwachten wij nog meer van jou
• Je bent flexibel
• Je hebt oog voor de behoefte van de organisatie, maar ook van de vrijwilligers
• Je hebt organiserend vermogen
• Je kan makkelijk schakelen tussen verschillende niveaus
• Je bent discreet
• Je werkt graag samen met collega’s, maar bent ook zelfstandig

Verder vragen wij van jou
• Je hebt tenminste 1 jaar gewerkt in een HR functie
• Je hebt kennis van MS Office
• Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift
• Je bent minimaal 1 dag per week beschikbaar

Wat bieden wij jou
• Werken in een non-profit organisatie die continu in beweging is
• Een dynamische, multiculturele en gezellige werksfeer
• De mogelijkheid om te leren en te groeien
• Twee maal per jaar een Dress for Success borrel
• Reiskostenvergoeding tot een maximum van 30 kilometer enkele reis

Algemeen
De werktijden zijn van 09.30 uur tot 16.30 uur, maar enige flexibiliteit is gewenst.
Het betreft een onbetaalde functie.

Ben je geïnteresseerd, laat dat dan vooral weten via [email protected]

Dress for Succes Amsterdam zoekt bestuursleden

Dress for Succes Amsterdam zoekt meerdere enthousiaste nieuwe bestuursleden die geïnspireerd raken door de slogan:
Goed gekleed op weg naar een baan en uit de armoede!

Profielschets nieuwe bestuurders stichting Dress for Success Amsterdam

Wat Dress for Success is

Dress for Success is een vrijwilligersorganisatie die werkzoekenden met een ‘minimuminkomen’, voorziet van gratis representatieve kleding en praktische adviezen om succesvol te kunnen solliciteren. Op deze manier helpen in onze kledingwinkel 40-50 vrijwilligers mensen op weg naar economische onafhankelijkheid.

Dress voor Success is er voor mensen die onvoldoende financiële middelen hebben om zich passend te kleden voor een sollicitatie- of acquisitiegesprek. In onze winkel helpen wij bij het samenstellen van een nieuwe outfit: die past bij de functie en bij de werkzoekende. Zo zorgen we er samen voor dat men representatief op de presentatie of het sollicitatiegesprek verschijnt en de kans op een goede eerste indruk niet hoeft te missen.

De kleding in de winkels is afkomstig van donaties uit het bedrijfsleven en van particulieren. Omdat wij geen winstdoelstelling hebben, worden alle outfits en adviezen gratis verstrekt.


Het bestuur

Stichting Dress for succes Amsterdam streeft naar een informeel en collegiaal bestuur, dat op evenwichtige wijze is samengesteld uit een team van mensen met verschillende achtergronden, sekse en leeftijden.

Het onbezoldigde bestuur bestaat uit drie tot zeven personen. De zittingstermijn van een bestuurslid is in principe vier jaar en mag eenmaal verlengd worden.


De werving van bestuursleden

Bij de werving van nieuwe bestuursleden wordt de vacature openbaar gemaakt, in elk geval via de website van de stichting en via oproepen op sociale media. Het zittende bestuur speelt een centrale rol bij het werven van kandidaten, en kiest indien er sprake is van meer dan één kandidaat bij meerderheid van stemmen.


Algemene profielschets bestuursleden

  • draagt het werk van Dress for Success Amsterdam een warm hart toe;
  • heeft bestuurlijke ervaring;
  • is in staat om hoofd- en bijzaken van elkaar te onderscheiden;
  • heeft enige basiskennis van financiële zaken (een begroting en jaarrekening kunnen lezen);
  • is betrouwbaar en integer;
  • is voldoende beschikbaar (gemiddeld 8 uur per maand, minimaal 8 vergaderingen op dinsdagavonden van 19.30-21.30 in de winkel in Amsterdam).

Wij zoeken meerdere bestuursleden met verschillende accenten qua profiel.

Profiel bestuurslid 1: Visie en innovatie

  • creativiteit en flexibiliteit
  • vermogen tot het aandragen en ontwikkelen van nieuw beleid
  • visionair denken en een langetermijnstrategie uitstippelen

Profiel bestuurslid 2: Financiën

  • affiniteit met de financiële organisatie en administratie
  • ervaring met het opstellen en beoordelen van begrotingen en jaarstukken
  • enige ervaring met fondsenwerving

Profiel bestuurslid 3: Secretaris bestuur

  • goede mondelinge en schriftelijke communicatie
  • ervaring met het maken van verslaglegging en het voorbereiden van vergaderingen
  • affiniteit met een goed gedocumenteerde besluitvorming

Graag uw reactie met motivatie en het profiel waarop u reageert naar e-mail: [email protected]

Voor informatie kunt u bellen met de voorzitter van het bestuur Marco  Oskam 06-12200519

Werkbezoek van koning aan Dress for Success Amsterdam

Dress for Success Amsterdam is één van de 22 deelnemers aan het programma ‘Meedoen, samen uit de armoede!’ van het Oranje Fonds. Dress for Success Amsterdam heeft het initiatief genomen tot deelname aan het programma. Het Oranje Fonds koos deze winkel uit voor de officiële aftrap. Koning Willem-Alexander die samen met koningin Maxima beschermpaar van het Oranje Fonds is, bracht onverwacht een werkbezoek aan de winkel. Deze koninklijke belangstelling heeft Dress for Success veel publiciteit opgeleverd. Een enorme blijk van waardering voor de vrijwiligers Dress for Success Amsterdam die zich inzetten om klanten op weg te helpen naar economische onafhankelijkheid.

Foto: Bart Homburg

(meer…)

Dress for Success Amsterdam
Burgemeester de Vlugtlaan 200-204
1063 BT Amsterdam

Telefoon: 020-6157370
Mailadres: [email protected]

Maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur

Dress for Success Amsterdam 10 en 11 Mei 2018 gesloten

Ivm hemelvaartsdag zijn wij donderdag 10 mei 2018 gesloten. Ook vrijdag 11 mei 2018 zijn wij gesloten Maandag 14 mei …

Enthousiaste HR Officer gezocht

“Iemand anders blij maken is één van de makkelijkste manieren om zelf ook blij te worden.” Dress for Success heeft …

Dress for Succes Amsterdam zoekt bestuursleden

Dress for Succes Amsterdam zoekt meerdere enthousiaste nieuwe bestuursleden die geïnspireerd raken door de slogan: Goed gekleed op weg naar …

Dress for Success Amsterdam is sinds 2009 een algemeen nut beogende instelling (ANBI).

Naam: Stichting Dress for Success Amsterdam
RSIN/fiscaalnummer: 820561368
Contactgegevens: Stichting Dress for Success Amsterdam
Burgemeester de Vlugtlaan 200-204
1063 BT, Amsterdam
[email protected]
020-6157370
Bestuurssamenstelling: Marco Oskam, voorzitter
Dirk-Jan Padmos, secretaris
Ruud Stoffel, penningmeester
Tjeerd Hulsman, bestuurslid

Beleidsplan: klik op deze link

Beloningsbeleid:

Dress for Success Amsterdam is een vrijwilligersorganisatie. De stichting heeft 2 personen in dienst, de winkelmanager en een backoffice medewerker.

Doelstelling:

De doelstelling van Dress for Success Amsterdam is het bevorderen van de economische onafhankelijkheid van mensen die van een minimuminkomen of (bijstands)uitkering moeten leven. Dat doen we door hen professioneel te kleden als ze gaan solliciteren en hen te ondersteunen bij het vinden en behouden van werk.

Verslag van de uitgevoerde activiteiten: klik op deze link

Financiële verantwoording: klik op deze link

Privacyverklaring Dress for Succes: klik op deze link

Missie Dress for Success Nederland
‘De missie van Dress for Success® is vrouwen en mannen in staat te stellen economische onafhankelijkheid te bereiken, met een ondersteunend netwerk, professionele kleding en de ontwikkeling van vaardigheden om beter te functioneren in hun werk en persoonlijk leven.’

Financieel Ondersteunen
Kleding krijgen we gratis van bedrijven en particulieren. Om een outfit compleet te maken zijn er soms extra kosten.
Je kunt ons ondersteunen door je bijdrage over te maken op bankrekeningnummer NL52 TRIO 0390186937 t.n.v. Stichting Dress for Success Amsterdam o.v.v. ‘gift Dress for Success Amsterdam’. Elke bijdrage is van harte welkom.

Giften aan erkende goede doelen en instellingen met de ANBI-status kunnen fiscaal aftrekbaar zijn. Stichting Dress for Success Amsterdam is een algemeen nut beogende instelling (ANBI). Lees meer informatie over fiscaal aftrekbare giften: bij belastingdienst en/of bij ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling).

Dress for Success Amsterdam is op zoek naar een
HR officer (m/v)

“Iemand anders blij maken is één van de makkelijkste manieren om zelf ook blij te worden.”

Dress for Success heeft als missie het bevorderen van economische onafhankelijkheid van mensen die leven van een minimuminkomen. Dat doen we door hen geschikte sollicitatiekleding te geven en te ondersteunen bij het verwerven en behouden van werk.

De vestiging Amsterdam is op zoek naar een

HR officer (m/v)

Als HR officer werf je nieuwe vrijwilligers voor de winkel en de backoffice. Je adviseert en ondersteunt de algemeen manager bij de uitvoering van het vrijwilligersbeleid en je coördineert de processen rondom trainingen, jaargesprekken en roosterplanning. Tot slot beheer je de personeelsadministratie.

Wat verwachten wij nog meer van jou
• Je bent flexibel
• Je hebt oog voor de behoefte van de organisatie, maar ook van de vrijwilligers
• Je hebt organiserend vermogen
• Je kan makkelijk schakelen tussen verschillende niveaus
• Je bent discreet
• Je werkt graag samen met collega’s, maar bent ook zelfstandig

Verder vragen wij van jou
• Je hebt tenminste 1 jaar gewerkt in een HR functie
• Je hebt kennis van MS Office
• Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift
• Je bent minimaal 1 dag per week beschikbaar

Wat bieden wij jou
• Werken in een non-profit organisatie die continu in beweging is
• Een dynamische, multiculturele en gezellige werksfeer
• De mogelijkheid om te leren en te groeien
• Twee maal per jaar een Dress for Success borrel
• Reiskostenvergoeding tot een maximum van 30 kilometer enkele reis

Algemeen
De werktijden zijn van 09.30 uur tot 16.30 uur, maar enige flexibiliteit is gewenst.
Het betreft een onbetaalde functie.

Ben je geïnteresseerd, laat dat dan vooral weten via [email protected]

Dress for Succes Amsterdam zoekt meerdere enthousiaste nieuwe bestuursleden die geïnspireerd raken door de slogan:
Goed gekleed op weg naar een baan en uit de armoede!

Profielschets nieuwe bestuurders stichting Dress for Success Amsterdam

Wat Dress for Success is

Dress for Success is een vrijwilligersorganisatie die werkzoekenden met een ‘minimuminkomen’, voorziet van gratis representatieve kleding en praktische adviezen om succesvol te kunnen solliciteren. Op deze manier helpen in onze kledingwinkel 40-50 vrijwilligers mensen op weg naar economische onafhankelijkheid.

Dress voor Success is er voor mensen die onvoldoende financiële middelen hebben om zich passend te kleden voor een sollicitatie- of acquisitiegesprek. In onze winkel helpen wij bij het samenstellen van een nieuwe outfit: die past bij de functie en bij de werkzoekende. Zo zorgen we er samen voor dat men representatief op de presentatie of het sollicitatiegesprek verschijnt en de kans op een goede eerste indruk niet hoeft te missen.

De kleding in de winkels is afkomstig van donaties uit het bedrijfsleven en van particulieren. Omdat wij geen winstdoelstelling hebben, worden alle outfits en adviezen gratis verstrekt.


Het bestuur

Stichting Dress for succes Amsterdam streeft naar een informeel en collegiaal bestuur, dat op evenwichtige wijze is samengesteld uit een team van mensen met verschillende achtergronden, sekse en leeftijden.

Het onbezoldigde bestuur bestaat uit drie tot zeven personen. De zittingstermijn van een bestuurslid is in principe vier jaar en mag eenmaal verlengd worden.


De werving van bestuursleden

Bij de werving van nieuwe bestuursleden wordt de vacature openbaar gemaakt, in elk geval via de website van de stichting en via oproepen op sociale media. Het zittende bestuur speelt een centrale rol bij het werven van kandidaten, en kiest indien er sprake is van meer dan één kandidaat bij meerderheid van stemmen.


Algemene profielschets bestuursleden

  • draagt het werk van Dress for Success Amsterdam een warm hart toe;
  • heeft bestuurlijke ervaring;
  • is in staat om hoofd- en bijzaken van elkaar te onderscheiden;
  • heeft enige basiskennis van financiële zaken (een begroting en jaarrekening kunnen lezen);
  • is betrouwbaar en integer;
  • is voldoende beschikbaar (gemiddeld 8 uur per maand, minimaal 8 vergaderingen op dinsdagavonden van 19.30-21.30 in de winkel in Amsterdam).

Wij zoeken meerdere bestuursleden met verschillende accenten qua profiel.

Profiel bestuurslid 1: Visie en innovatie

  • creativiteit en flexibiliteit
  • vermogen tot het aandragen en ontwikkelen van nieuw beleid
  • visionair denken en een langetermijnstrategie uitstippelen

Profiel bestuurslid 2: Financiën

  • affiniteit met de financiële organisatie en administratie
  • ervaring met het opstellen en beoordelen van begrotingen en jaarstukken
  • enige ervaring met fondsenwerving

Profiel bestuurslid 3: Secretaris bestuur

  • goede mondelinge en schriftelijke communicatie
  • ervaring met het maken van verslaglegging en het voorbereiden van vergaderingen
  • affiniteit met een goed gedocumenteerde besluitvorming

Graag uw reactie met motivatie en het profiel waarop u reageert naar e-mail: [email protected]

Voor informatie kunt u bellen met de voorzitter van het bestuur Marco  Oskam 06-12200519