Dress for Success Amsterdam

Dress for Success is een wereldwijde organisatie, opgericht en gerund door vrijwilligers, die zowel mannen als vrouwen met een minimuminkomen aan een gratis sollicitatie outfit helpt. Iedereen die op weg is naar economische onafhankelijkheid is welkom in de winkels van Dress for Success. Dress for Success stuurt jou in een compleet nieuwe outfit vol zelfvertrouwen op weg naar een sollicitatiegesprek of presentatie, naar een contractbespreking of een pitch. De eerste indruk is altijd belangrijk en medebepalend voor een succesvolle afloop. Maar waar haal je het geld voor nieuwe professionele kleding vandaan als je van een minimuminkomen of (bijstands)uitkering rond moet komen? Dress for Success biedt dan uitkomst.

De missie van Dress for Success is het bevorderen van de economische onafhankelijkheid van mensen die van een minimuminkomen of (bijstands)uitkering moeten leven. Dat doen we door hen professioneel te kleden als ze gaan solliciteren en hen te ondersteunen bij het vinden en behouden van werk.

Dress for Success Amsterdam
Burgemeester de Vlugtlaan 200-204
1063 BT Amsterdam

Telefoon: 020-6157370
Mailadres: [email protected]

Maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur

Dress for Success Amsterdam is sinds 2009 een algemeen nut beogende instelling (ANBI).

Naam: Stichting Dress for Success Amsterdam
RSIN/fiscaalnummer: 820561368
Contactgegevens: Stichting Dress for Success Amsterdam
Burgemeester de Vlugtlaan 200-204
1063 BT, Amsterdam
[email protected]
020-6157370
Bestuurssamenstelling: Marco Oskam, voorzitter
Annette Posthumus, secretaris
Ruud Stoffel, penningmeester
Damiët Groen, bestuurslid
Dirk-Jan Padmos, bestuurslid

Beleidsplan: klik op deze link

Beloningsbeleid:

Dress for Success Amsterdam is een vrijwilligersorganisatie. De stichting heeft 2 personen in dienst, de winkelmanager en een backoffice medewerker.

Doelstelling:

De doelstelling van Dress for Success Amsterdam is het bevorderen van de economische onafhankelijkheid van mensen die van een minimuminkomen of (bijstands)uitkering moeten leven. Dat doen we door hen professioneel te kleden als ze gaan solliciteren en hen te ondersteunen bij het vinden en behouden van werk.

Verslag van de uitgevoerde activiteiten: klik op deze link

Financiële verantwoording: klik op deze link

Privacyverklaring Dress for Succes: klik op deze link

Missie Dress for Success Nederland
‘De missie van Dress for Success® is vrouwen en mannen in staat te stellen economische onafhankelijkheid te bereiken, met een ondersteunend netwerk, professionele kleding en de ontwikkeling van vaardigheden om beter te functioneren in hun werk en persoonlijk leven.’

Financieel Ondersteunen
Kleding krijgen we gratis van bedrijven en particulieren. Om een outfit compleet te maken zijn er soms extra kosten.
Je kunt ons ondersteunen door je bijdrage over te maken op bankrekeningnummer NL52 TRIO 0390186937 t.n.v. Stichting Dress for Success Amsterdam o.v.v. ‘gift Dress for Success Amsterdam’. Elke bijdrage is van harte welkom.

Giften aan erkende goede doelen en instellingen met de ANBI-status kunnen fiscaal aftrekbaar zijn. Stichting Dress for Success Amsterdam is een algemeen nut beogende instelling (ANBI). Lees meer informatie over fiscaal aftrekbare giften: bij belastingdienst en/of bij ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling).

Dress for Succes Amsterdam zoekt meerdere enthousiaste nieuwe bestuursleden die geïnspireerd raken door de slogan:
Goed gekleed op weg naar een baan en uit de armoede!

Profielschets nieuwe bestuurders stichting Dress for Success Amsterdam

Wat Dress for Success is

Dress for Success is een vrijwilligersorganisatie die werkzoekenden met een ‘minimuminkomen’, voorziet van gratis representatieve kleding en praktische adviezen om succesvol te kunnen solliciteren. Op deze manier helpen in onze kledingwinkel 40-50 vrijwilligers mensen op weg naar economische onafhankelijkheid.

Dress voor Success is er voor mensen die onvoldoende financiële middelen hebben om zich passend te kleden voor een sollicitatie- of acquisitiegesprek. In onze winkel helpen wij bij het samenstellen van een nieuwe outfit: die past bij de functie en bij de werkzoekende. Zo zorgen we er samen voor dat men representatief op de presentatie of het sollicitatiegesprek verschijnt en de kans op een goede eerste indruk niet hoeft te missen.

De kleding in de winkels is afkomstig van donaties uit het bedrijfsleven en van particulieren. Omdat wij geen winstdoelstelling hebben, worden alle outfits en adviezen gratis verstrekt.


Het bestuur

Stichting Dress for succes Amsterdam streeft naar een informeel en collegiaal bestuur, dat op evenwichtige wijze is samengesteld uit een team van mensen met verschillende achtergronden, sekse en leeftijden.

Het onbezoldigde bestuur bestaat uit drie tot zeven personen. De zittingstermijn van een bestuurslid is in principe vier jaar en mag eenmaal verlengd worden.


De werving van bestuursleden

Bij de werving van nieuwe bestuursleden wordt de vacature openbaar gemaakt, in elk geval via de website van de stichting en via oproepen op sociale media. Het zittende bestuur speelt een centrale rol bij het werven van kandidaten, en kiest indien er sprake is van meer dan één kandidaat bij meerderheid van stemmen.


Algemene profielschets bestuursleden

  • draagt het werk van Dress for Success Amsterdam een warm hart toe;
  • heeft bestuurlijke ervaring;
  • is in staat om hoofd- en bijzaken van elkaar te onderscheiden;
  • heeft enige basiskennis van financiële zaken (een begroting en jaarrekening kunnen lezen);
  • is betrouwbaar en integer;
  • is voldoende beschikbaar (gemiddeld 8 uur per maand, minimaal 8 vergaderingen op dinsdagavonden van 19.30-21.30 in de winkel in Amsterdam).

Wij zoeken meerdere bestuursleden met verschillende accenten qua profiel.

Profiel bestuurslid 1: Visie en innovatie

  • creativiteit en flexibiliteit
  • vermogen tot het aandragen en ontwikkelen van nieuw beleid
  • visionair denken en een langetermijnstrategie uitstippelen

Profiel bestuurslid 2: Financiën

  • affiniteit met de financiële organisatie en administratie
  • ervaring met het opstellen en beoordelen van begrotingen en jaarstukken
  • enige ervaring met fondsenwerving

Profiel bestuurslid 3: Secretaris bestuur

  • goede mondelinge en schriftelijke communicatie
  • ervaring met het maken van verslaglegging en het voorbereiden van vergaderingen
  • affiniteit met een goed gedocumenteerde besluitvorming

Graag uw reactie met motivatie en het profiel waarop u reageert naar e-mail: [email protected]

Voor informatie kunt u bellen met de voorzitter van het bestuur Marco  Oskam 06-12200519