Welkom bij Dress for Success Rotterdam

Heb je een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek, netwerkevenement of opdrachtpresentatie en een minimuminkomen?

Twijfel je over de juiste sollicitatieoutfit, ben je op zoek naar advies of simpelweg naar een geschikte sollicitatieoutfit? Dan ben je bij Dress for Success aan het juiste adres!

Onze Dress Adviseurs laten je met zelfvertrouwen richting je sollicitatiegesprek gaan door je te adviseren over je huidige outfit, of samen een geschikte outfit uit te zoeken in onze winkel. Wij vinden het belangrijk dat de outfit past bij jou en de functie waarnaar je solliciteert. Voel jij je goed in je nieuwe sollicitatieoutfit, dan mag je hem houden!

Maak een afspraak en bel ons op 06 15 38 21 11. Zo maken wij samen een succes van jouw persoonlijke presentatie.

Wij kijken naar je uit!

Rijnhoutplein 4
3014 TZ Rotterdam (net achter de Nieuwe Binnenweg)
OV: metrostation Eendrachtsplein

Heb je een andere vraag voor ons? Kijk dan bij ‘Contact’ voor de overige contactgegevens.

 

Benieuwd hoe een bezoek aan Dress for Success Rotterdam er uit ziet? Bekijk dan de video!

Dress Winkel Overview-1 (1)
Dress for Succes Rotterdam (6)
Dress for Succes Rotterdam (9)
Dress for Succes Rotterdam (2)

 In de zomerperiode zijn we van 29 juli t/m 21 augustus gesloten.

Vanaf dinsdag 22 augustus ben je weer van harte welkom!

Onze openingstijden zijn:

Dinsdag       10.00 – 16.00 uur

Woensdag   10.00 – 14.00 uur

Donderdag  10.00 – 16.00 uur

Vrijdag          13.00 – 16.00 uur

 

 

 

 

 


Ons vrijwilligersteam Dress adviseurs:

Anja, Bob, Caroline,

Elise, Joke, Karin,

Liesbeth, Marianne,

Pamela, Patty,  Silvana,

Silvia, Soulia,

Yoki,  Yvonne

 

Onze vrijwilligers op diverse gebieden :

Alberto, visual mechandiser

Estelle en Bianca, social media

Elise, Imago trainer

Liesbeth, stijltrainer

Marianne, jobcoach

Pamela, administratief expert, huisfotograaf

Yoki, registratie expert

Onze bestuurders:

Klaas, voorzitter

Hanneke, secretaris

Caroline, penningmeester

Anneke, algemeen bestuurslid

Marie Louise, algemeen bestuurslid

Winkel- relatiemanager Marjon

 

Bob ‘Het is fijn om mensen door advies een beetje te kunnen helpen om een nieuwe start te maken. Ik word blij als ik het zelfvertrouwen van mensen zie groeien door een juiste outfit.’

Karin ‘De uitdaging aangaan om samen met de klant een passende outfit te vinden, waardoor hij of zij zorgeloos en zelfverzekerd naar het sollicitatiegesprek gaat!’

Alberto

Silvia ‘Ik vind het zo leuk om bij Dress for Success te werken omdat mijn passie voor kleding icm met mijn drive om mensen verder te helpen hier samenkomt.’

Patty ‘Het contact met de klant en het samen zoeken naar een mooie outfit maakt het werken bij Dress voor mij zo leuk!’

Elise 

Joke ‘Leuk om bij Dress te werken met een fijn team. Ik vind het fijn om onze klanten voor hun  sollicitatie te kleden in een goede en mooie outfit en dat ik ze blij de deur uit zie gaan.’

Juni 2016 | Pilot Lef op de arbeidsmarkt van start

Het boostprogramma ‘Lef op de arbeidsmarkt’ helpt Rotterdammers met afstand tot de arbeidsmarkt om zich met zelfvertrouwen en authenticiteit te presenteren. Tien deelnemers worden onder meer klaargestoomd voor het maken van een videopitch en het delen van hun verhaal op een zeepkist.

Pilot Lef op de Arbeidsmarkt

Samenwerkingsverband

Het programma is opgezet door Talentcoach. Talentfirst helpt de deelnemers een onweerstaanbaar cv te maken. Dress for Success werkt aan identiteit en imago. Creative Desk draagt zorg voor de videopitch en de foto’s  van de deelnemers en InActing geeft een sollicitatietraining.

 

Pilot Lef op de arbeidsmarkt – kijk hier voor meer informatie

vacatureluurs-compressed for web pages
kijkhaar logo

Winkel | adviseurs

Voor het maken van een afspraak om goed gekleed te kunnen solliciteren. Voor vragen over het doneren van kleding en de geschiktheid voor onze collectie.

T : 06 15382111 (tijdens openingsuren)

E : [email protected]

 

Manager | Melisa Cijntje            

T :  06 18669535      

E :  [email protected]

Voor vragen over samenwerking en activiteiten zoals het organiseren van kledinginzamelingen door bedrijven, bedrijfsmatige (kleding)donaties, de mogelijkheid tot doorverwijzen van kandidaten en vrijwilliger worden bij Dress for Success.

 

Relatiemanager | Marjon Blok    

T :  06 30077243      

E :  [email protected]

 

Bestuur, secretaris | Hanneke Willemsen

Voor bestuurlijke zaken.

T :  010 4529863

E :  [email protected]

 

Financieel Ondersteunen
Kleding krijgen we gratis van bedrijven en particulieren. Om een outfit compleet te maken zijn er soms extra kosten.
Je kunt ons ondersteunen door je bijdrage over te maken op bankrekeningnummer NL74 RABO 0126 1058 04 t.n.v. Stichting Dress for Success Rotterdam o.v.v. ‘gift Dress for Success Rotterdam’. Elke bijdrage is van harte welkom.

Giften aan erkende goede doelen en instellingen met de ANBI-status kunnen fiscaal aftrekbaar zijn.
Stichting Dress for Success Rotterdam is een algemeen nut beogende instelling (ANBI).
Lees meer informatie over fiscaal aftrekbare giften: bij belastingdienst en/of bij ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling)

Onze openingstijden zijn:

Dinsdag       10.00 – 16.00 uur

Woensdag   10.00 – 14.00 uur

Donderdag  10.00 – 16.00 uur

Vrijdag          13.00 – 16.00 uur

 

Dress for Success Rotterdam is sinds 2010 een algemeen nut beogende instelling (ANBI).

Naam: Stichting Dress for Success Rotterdam
RSIN/fiscaalnummer: 8222.04.423
Contactgegevens: Dress for Success Rotterdam
  Secretaris bestuur: J.G.M. Willemsen
  010-4529863
  [email protected]
Winkel: Rijnhoutplein 4
3014 TZ Rotterdam
Bestuurssamenstelling: Klaas Folkerts, voorzitter
Hanneke Willemsen, secretaris
Caroline Zegers, penningmeester
Anneke van Leeuwen, bestuurslid
Marie Louise de Bot, bestuurslid

Beleidsplan: klik op deze link

Beloningsbeleid:

Dress for Success Nederland is een vrijwilligersorganisatie. Zij heeft 1 medewerker in dienst en vergoedt vrijwilligers slechts onkosten, zoals reiskosten.

Doelstelling:

De stichting heeft ten doel effectieve hulp te verlenen aan mensen met een minimum inkomen die hun positie wensen te verbeteren, zomede al hetgeen met het vorenstaande verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.

De stichting zal die hulp in de eerste plaats verlenen door aan de doelgroep gratis representatieve kleding en kledingadvies aan te bieden ten behoeve van een succesvolle sollicitatie en een succesvolle start van een nieuwe functie.

De stichting kan reserves vormen met het oog op de continuïteit en ontwikkeling van haar werkzaamheid, maar beoogt niet het maken van winst.

Verslag van de uitgeoefende activiteiten: klik op deze link

Financiële verantwoording: klik op deze link

Missie Dress for Success Nederland
‘De missie van Dress for Success® is vrouwen en mannen in staat te stellen economische onafhankelijkheid te bereiken, met een ondersteunend netwerk, professionele kleding en de ontwikkeling van vaardigheden om beter te functioneren in hun werk en persoonlijk leven.’

In onze winkel zijn we op zoek naar nieuwe Dress adviseurs voor de donderdag en vrijdag. Ben je op zoek naar een gevarieerde vrijwilligersbaan voor 3 tot 6 uur in de week en vind je het leuk om onze klanten te adviseren over hun persoonlijke presentatie voorafgaand aan hun sollicitatiegesprek of pitch?

Dress adviseur

Voor vacatures in 2018 in het bestuur zoeken wij nu al mensen die zich in de loop van 2017 hierop in willen werken. Besturen bij Dress for Success vereist een ‘hands on’ mentaliteit en afhankelijk van de functie 1 a 2 dagdelen per week. Loop jij warm voor een van de 3 openvallende functies?

Bestuurslid Secretaris

Bestuurslid Marketing en PR

Bestuurslid P&O