WIJ ZOEKEN EEN ENTHOUSIASTE EN ZELFSTANDIGE ONDERSTEUNER VAN HET LANDELIJK BESTUUR

Kort samengevat:
We zoeken een spin in het web die de relaties onderhoudt met de winkels in het land en met mensen die Dress for Success benaderen met vragen en plannen.

Wat zijn je taken?
Als bestuursondersteuner zorg je voor de ondersteuning van het landelijk bestuur

  • Het beheren van de telefoon en de mail
  • Het organiseren van bijeenkomsten
  • Het maken van besluitenlijsten/ actielijsten van vergaderingen
  • Het beheer van dropbox (archivering van notities en vergaderstukken)
  • Redactie van nieuwsbrieven en bestuursberichten

Je bent een belangrijke schakel in de communicatie binnen en buiten de vereniging

  • Je bent een aanspreekpunt voor de winkels
  • Je bent een eerste aanspreekpunt voor externe contacten
  • Je onderhoudt contacten met de 9 winkels, de winkelbesturen en de winkelmanagers
  • Je houdt de website actueel en plaatst berichten op social media (facebook en twitter)

Wat voor kennis of vaardigheden zijn daarvoor nodig?
Je bent de perfecte kandidaat als je:

  • Zelfstandig kunt werken, voornamelijk vanuit je thuissituatie (er is geen kantoor)
  • Een goede (schriftelijke) beheersing hebt van de Nederlandse taal
  • Overweg kan met email en internet
  • Je werkzaamheden goed kunt organiseren en plannen
  • Ons gemiddeld 10 uur per week wil ondersteunen

Wat staat er tegenover?

  • Een zelfstandige positie
  • Zelf indelen van je werkzaamheden en werktijden (behoudens vergaderingen)
  • Een vrijwilligersvergoeding
  • Een vergoeding van gemaakte reis- en onkosten
  • Nauwe samenwerking met de secretaris en de andere leden van het landelijk bestuur

Je werkt bij een organisatie met een mooi doel: mensen op weg helpen naar economische zelfstandigheid. En dat doe je samen met andere vrijwilligers die net zo gemotiveerd zijn.
Werktijden kun je grotendeels zelf regelen. Soms avondvergaderingen.

Reageer met een e-mail naar info@dresssforsuccess.nl

Herenschoenen voor Dress Amsterdam

Dressed from head to toe! Dankzij een financiële donatie van de Fundatie Van den Santheuvel, Sobbe hebben wij 35 paar prachtige lederen herenschoenen kunnen aanschaffen. Onder een mooi passende outfit horen immers ook mooie schoenen. De 1e indruk telt! Interesse om net zoals Fundatie Van den Santheuvel, Sobbe mee te helpen om mensen uit de bijstand te helpen, samen met Dress Amsterdam? Mail naar penningmeester.amsterdam@dressforsuccess.nl voor de mogelijkheden.

Dress for Success Utrecht zoekt nieuwe winkelruimte

 

Dress for Success regio Utrecht moet onverwacht op zoek naar nieuwe winkelruimte in Utrecht. De organisatie biedt mensen met een minimum of geen inkomen gratis een representatieve outfit om hun kansen bij een sollicitatie te vergroten. Dress vormt een belangrijke schakel in de keten om mensen aan het werk te helpen.

Dress for Success Utrecht vierde onlangs haar tienjarige bestaan. Sinds 2 jaar is de winkel gehuisvest aan de Niels Borhweg in Utrecht. Met 25 gepassioneerde vrijwilligers, een prachtige kledingcollectie, een klanttevredenheid van 8,5, goede contacten met de gemeente Utrecht en Nieuwegein en een recent ontvangen goede doelenprijs van VOOR.nl van €10.000 is Dress for Success regio Utrecht voortvarend en vol ambitie bezig met haar activiteiten  De winkelruimte is het hart van de organisatie. Een warme en veilige plek waar zij hun klanten kleden en adviseren. De plek waar honderden wassen worden gedraaid, kledingstukken worden uitgezocht en gestreken. Een gezellige en inspirerende werkplek voor de vrijwilligers.

Dress for Success zoekt met spoed een multifunctionele winkelruimte:

  • Een winkelvloer van minimaal 100 m2, met etalagemogelijkheid.
  • Netjes afgewerkt en met goede verlichting.
  • Inclusief berging, toilet, was- en strijkruimte, kantoor en keuken.
  • Voorzien van verwarming in alle werkruimten en bij voorkeur redelijk geïsoleerd.
  • Met inval van daglicht (i.v.m. kleuranalyses) in de winkelruimte.
  • De winkelruimte moet makkelijk bereikbaar zijn met zowel het openbaar vervoer (max. 15 min. van Utrecht CS) als met de auto.
  • Bij voorkeur een gebruiksovereenkomst van minimaal drie jaar met een lage prijs, bij voorkeur om niet.

Heeft u tips of contacten die ons kunnen helpen bij het vinden van geschikte ruimte? Hiervoor én voor meer informatie kunt u contact opnemen met Margot Jansen (voorzitter), bestuurdressforsuccessutrecht@gmail.com  of met Trijntje Knaapen (manager), dressforsuccessutrecht@gmail.com of 06 24542384.

Het Amsterdamsche Fonds steunt Dress Amsterdam

Het Amsterdamsche Fonds steunt Dress Amsterdam financieel en maakt daarmee mogelijk dat 10 Amsterdammers uit de bijstand professioneel gekleed worden bij sollicitaties. Dit geeft hun enorm veel zelfvertrouwen en verhoogt de kans op succes. Maar liefst 75% van de klanten van Dress krijgen een baan. Interesse om Dress Amsterdam te steunen? Mail naar penningmeester.amsterdam@dressforsuccess.nl

Stichting UTOPA steunt Dress Amsterdam financieel

Dress Amsterdam heeft in Stichting Utopa een partner gevonden voor het financieel mogelijk maken van weer eens 15 kleedsessies. Dit aantal mensen uit de bijstand kan door de steun van Utopa professioneel gekleed worden bij sollicitaties. En daardoor een hele grote kans maken op economische onafhankelijkheid… prachtig gebaar van Utopa!

Dress Amsterdam bij Omarmprijs

Op 17 oktober 2019, Wereldarmoededag, was Dress for Success één van de genomineerden voor de OMARMPRIJS. Op het “Omarmplein” in Pakhuis de Zwijger presenteerden een 20-tal initiatieven die zich inzetten tegen armoede zichzelf aan elkaar, professionals en bezoekers. Het plenaire gedeelte in de zaal betrof indrukwekkende voordrachten van Bea Moed, community builder over “haar” wijk de Wielenpôlle in Friesland; kunstenaar Jeroen Koolhaas over Favela Painting in Brazilië; wethouder Mattias Gijsbersten over de Groningse aanpak en Jocelyn Nassenstein- Brouwer, directeur LINDA foundation, “Armoede is niet eerlijk” en ondernemer Oos Kesbeke/directeur Kesbeke. De prijs werd door wethouder Marjolein Moorman aan de Weggeefwinkel (Amsterdam-Noord) uitgereikt. Onze oprechte felicitaties! Het was een hartverwarmende en interessante dag en het was ook mooi om een aantal van onze gemeentelijke klantmanagers ontmoet te hebben.

DRESS FOR SUCCESS NEDERLAND ZOEKT EEN ALGEMEEN BESTUURSLID MET EEN GEVARIEERDE PORTEFEUILLE, WAARONDER FONDSENWERVING

De Vereniging Dress for Success Nederland heeft in het bestuur een vacature. Het bestuur bestaat nu uit 4 personen en krijgt ondersteuning van een bureaumanager (vrijwilliger). Met het oog op onze ambities zoeken wij een hands-on algemeen bestuurslid met een nader in te vullen portefeuille, waaronder fondsenwerving.

Voor deze vacature zoeken wij iemand met:

– Ervaring met fondsenwerving
– Financiële achtergrond in de non-profitsector
– Affiniteit met administratie en registratie
– Zicht op ICT

Wij bieden een gevarieerd pakket aan taken en verantwoordelijkheden

In ieder geval de verantwoordelijkheid voor fondsenwerving.
Daarnaast in overleg nader in te vullen:

– Subsidies aanvragen
– Opdrachtgever registratie klanten en activiteiten
– Opdrachtgever beheer website
– Rapportages financieel/klanten/activiteiten
– Voorbereiden begroting en jaarrekening
– Bijhouden financiële administratie

Bestuursleden van Dress for Success hebben/zijn:

– Bestuurlijke kwaliteiten en bij voorkeur ervaring bij vrijwilligersorganisaties
– Een hands-on instelling
– Betrokken bij doelstelling en aard van Dress for Success
– Toezichthouders, teamspelers, netwerkers, ambassadeurs
– Kritische tegenspelers / constructieve samenwerkers
– Oog voor strategie en de organisatie een spiegel voorhouden

Het gezamenlijke bestuur heeft als taken:

– Voorbereiden, implementeren en bewaken van de uitvoering van het beleid, vertalen naar acties en projecten, activiteiten plannen
– Bestuursvergaderingen (circa 6 per jaar) voorbereiden en deelnemen
– Deelnemen aan Algemene Ledenvergaderingen (2x per jaar)
– Vaststellen begroting, jaarrekening en inhoudelijk jaarverslag
– Betrokkenheid bij en als klankbord fungeren voor de winkels
– Bewaken naleving van de Dress for Success Code (licentie en beleid)

Tijdsbesteding
Een bestuurslid besteedt minimaal 2 dagen per maand aan de functie en naar eigen keuze meer, al naar gelang interesse en mogelijkheden.

Het is een onbezoldigde functie; reis- en andere onkosten worden vergoed.

Interesse? Stuur een korte motivatie en je CV voor 28 oktober 2019 naar info@dressforsuccess.nl.

Meer informatie bij Anne Bliek, voorzitter van de Vereniging Dress for Success Nederland, bereikbaar op 06 – 53 258 909

Trendhim steunt Dress Amsterdam met accessoires voor mannen

Trendhim verkoopt sieraden en accessoires voor mannen sinds 2007. Zij werken vanuit Denemarken en de wortels zijn Scandinavisch, wat zichtbaar is in de meeste van de producten, maar ze stellen tot hun doel om alle mannen te helpen zichzelf te zijn. Met hun donatie aan Dress For Succes draagt Trendhim een steentje bij om nog meer mannen te inspireren om zichzelf te zijn en een stapje dichterbij succes te brengen!