Dress Amsterdam sluit contract met Pasmatch

Eindelijk is het zover. De handtekeningen onder het samenwerkingscontract van Dress for Success en Pasmatch Personeelsdiensten zijn gezet. De samenwerking betekent concreet dat werkzoekenden beter gekleed naar sollicitatiegesprekken gaan. De eerste indruk is altijd belangrijk en bepaalt mede of het vervolg succesvol is. Omdat nieuwe, professionele kleding vaak te duur is voor mensen die van een minimuminkomen of (bijstands-)uitkering moeten rondkomen, biedt Dress for Success de uitkomst. Dress for Success helpt werkzoekenden met een minimuminkomen (mannen en vrouwen) kosteloos aan een sollicitatie-outfit. De organisatie is opgericht en wordt wereldwijd gerund door vrijwilligers die vaak zelf werkzoekend zijn geweest. Pasmatch bemiddelt werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij bereidt hen goed voor op een nieuwe baan en zoekt samen met hen een passende, betaalde baan. Waar nodig, plant Pasmatch een kleedsessie in bij Dress for Success. Er zijn dit jaar al meerdere kleedsessies geweest. Deze sessies zijn belangrijk voor werkzoekenden. Naast de verbetering van de eerste indruk, helpt het het zelfvertrouwen vergroten en versterkt het de algemene uitstraling. Een aardige bijkomstigheid is dat een werkzoekende die een baan verkrijgt, daarna een tweede set kleding kan verkrijgen. De reacties van de werkzoekenden zijn goed. Als ze eenmaal de nieuwe outfit aan hebben, dan stralen ze en mag (wat hen betreft) het sollicitatiegesprek meteen beginnen. Op de foto: Corina Koekenbier (Algemeen manager Amsterdam, Dress for Success, rechts) en Margriet Kuiper (Arbeidscoach, Pasmatch) zetten met een grote glimlach hun handtekeningen (foto: PR).

BJA-COW steunt Dress Amsterdam en 15 klanten

Stichting BJA-COW (Steunfonds Amsterdam) steunt Dress Amsterdam financieel en maakt daarmee mogelijk dat weer 15 mensen uit de bijstand geholpen worden met nieuwe kleding voor sollicitaties. Los van de mooie kleding is er nog een ander aspect….door de nieuwe, op de persoon afgestemde kleding neemt het zelfvertrouwen toe en groeit de kans op een succesvolle sollicatie!

WIJ ZOEKEN EEN ENTHOUSIASTE EN ZELFSTANDIGE ONDERSTEUNER VAN HET LANDELIJK BESTUUR

Kort samengevat:
We zoeken een spin in het web die de relaties onderhoudt met de winkels in het land en met mensen die Dress for Success benaderen met vragen en plannen.

Wat zijn je taken?
Als bestuursondersteuner zorg je voor de ondersteuning van het landelijk bestuur

  • Het beheren van de telefoon en de mail
  • Het organiseren van bijeenkomsten
  • Het maken van besluitenlijsten/ actielijsten van vergaderingen
  • Het beheer van dropbox (archivering van notities en vergaderstukken)
  • Redactie van nieuwsbrieven en bestuursberichten

Je bent een belangrijke schakel in de communicatie binnen en buiten de vereniging

  • Je bent een aanspreekpunt voor de winkels
  • Je bent een eerste aanspreekpunt voor externe contacten
  • Je onderhoudt contacten met de 9 winkels, de winkelbesturen en de winkelmanagers
  • Je houdt de website actueel en plaatst berichten op social media (facebook en twitter)

Wat voor kennis of vaardigheden zijn daarvoor nodig?
Je bent de perfecte kandidaat als je:

  • Zelfstandig kunt werken, voornamelijk vanuit je thuissituatie (er is geen kantoor)
  • Een goede (schriftelijke) beheersing hebt van de Nederlandse taal
  • Overweg kan met email en internet
  • Je werkzaamheden goed kunt organiseren en plannen
  • Ons gemiddeld 10 uur per week wil ondersteunen

Wat staat er tegenover?

  • Een zelfstandige positie
  • Zelf indelen van je werkzaamheden en werktijden (behoudens vergaderingen)
  • Een vrijwilligersvergoeding
  • Een vergoeding van gemaakte reis- en onkosten
  • Nauwe samenwerking met de secretaris en de andere leden van het landelijk bestuur

Je werkt bij een organisatie met een mooi doel: mensen op weg helpen naar economische zelfstandigheid. En dat doe je samen met andere vrijwilligers die net zo gemotiveerd zijn.
Werktijden kun je grotendeels zelf regelen. Soms avondvergaderingen.

Reageer met een e-mail naar info@dresssforsuccess.nl

Herenschoenen voor Dress Amsterdam

Dressed from head to toe! Dankzij een financiële donatie van de Fundatie Van den Santheuvel, Sobbe hebben wij 35 paar prachtige lederen herenschoenen kunnen aanschaffen. Onder een mooi passende outfit horen immers ook mooie schoenen. De 1e indruk telt! Interesse om net zoals Fundatie Van den Santheuvel, Sobbe mee te helpen om mensen uit de bijstand te helpen, samen met Dress Amsterdam? Mail naar penningmeester.amsterdam@dressforsuccess.nl voor de mogelijkheden.

Het Amsterdamsche Fonds steunt Dress Amsterdam

Het Amsterdamsche Fonds steunt Dress Amsterdam financieel en maakt daarmee mogelijk dat 10 Amsterdammers uit de bijstand professioneel gekleed worden bij sollicitaties. Dit geeft hun enorm veel zelfvertrouwen en verhoogt de kans op succes. Maar liefst 75% van de klanten van Dress krijgen een baan. Interesse om Dress Amsterdam te steunen? Mail naar penningmeester.amsterdam@dressforsuccess.nl

Stichting UTOPA steunt Dress Amsterdam financieel

Dress Amsterdam heeft in Stichting Utopa een partner gevonden voor het financieel mogelijk maken van weer eens 15 kleedsessies. Dit aantal mensen uit de bijstand kan door de steun van Utopa professioneel gekleed worden bij sollicitaties. En daardoor een hele grote kans maken op economische onafhankelijkheid… prachtig gebaar van Utopa!

Dress Amsterdam bij Omarmprijs

Op 17 oktober 2019, Wereldarmoededag, was Dress for Success één van de genomineerden voor de OMARMPRIJS. Op het “Omarmplein” in Pakhuis de Zwijger presenteerden een 20-tal initiatieven die zich inzetten tegen armoede zichzelf aan elkaar, professionals en bezoekers. Het plenaire gedeelte in de zaal betrof indrukwekkende voordrachten van Bea Moed, community builder over “haar” wijk de Wielenpôlle in Friesland; kunstenaar Jeroen Koolhaas over Favela Painting in Brazilië; wethouder Mattias Gijsbersten over de Groningse aanpak en Jocelyn Nassenstein- Brouwer, directeur LINDA foundation, “Armoede is niet eerlijk” en ondernemer Oos Kesbeke/directeur Kesbeke. De prijs werd door wethouder Marjolein Moorman aan de Weggeefwinkel (Amsterdam-Noord) uitgereikt. Onze oprechte felicitaties! Het was een hartverwarmende en interessante dag en het was ook mooi om een aantal van onze gemeentelijke klantmanagers ontmoet te hebben.

DRESS FOR SUCCESS NEDERLAND ZOEKT EEN ALGEMEEN BESTUURSLID MET EEN GEVARIEERDE PORTEFEUILLE, WAARONDER FONDSENWERVING

De Vereniging Dress for Success Nederland heeft in het bestuur een vacature. Het bestuur bestaat nu uit 4 personen en krijgt ondersteuning van een bureaumanager (vrijwilliger). Met het oog op onze ambities zoeken wij een hands-on algemeen bestuurslid met een nader in te vullen portefeuille, waaronder fondsenwerving.

Voor deze vacature zoeken wij iemand met:

– Ervaring met fondsenwerving
– Financiële achtergrond in de non-profitsector
– Affiniteit met administratie en registratie
– Zicht op ICT

Wij bieden een gevarieerd pakket aan taken en verantwoordelijkheden

In ieder geval de verantwoordelijkheid voor fondsenwerving.
Daarnaast in overleg nader in te vullen:

– Subsidies aanvragen
– Opdrachtgever registratie klanten en activiteiten
– Opdrachtgever beheer website
– Rapportages financieel/klanten/activiteiten
– Voorbereiden begroting en jaarrekening
– Bijhouden financiële administratie

Bestuursleden van Dress for Success hebben/zijn:

– Bestuurlijke kwaliteiten en bij voorkeur ervaring bij vrijwilligersorganisaties
– Een hands-on instelling
– Betrokken bij doelstelling en aard van Dress for Success
– Toezichthouders, teamspelers, netwerkers, ambassadeurs
– Kritische tegenspelers / constructieve samenwerkers
– Oog voor strategie en de organisatie een spiegel voorhouden

Het gezamenlijke bestuur heeft als taken:

– Voorbereiden, implementeren en bewaken van de uitvoering van het beleid, vertalen naar acties en projecten, activiteiten plannen
– Bestuursvergaderingen (circa 6 per jaar) voorbereiden en deelnemen
– Deelnemen aan Algemene Ledenvergaderingen (2x per jaar)
– Vaststellen begroting, jaarrekening en inhoudelijk jaarverslag
– Betrokkenheid bij en als klankbord fungeren voor de winkels
– Bewaken naleving van de Dress for Success Code (licentie en beleid)

Tijdsbesteding
Een bestuurslid besteedt minimaal 2 dagen per maand aan de functie en naar eigen keuze meer, al naar gelang interesse en mogelijkheden.

Het is een onbezoldigde functie; reis- en andere onkosten worden vergoed.

Interesse? Stuur een korte motivatie en je CV voor 28 oktober 2019 naar info@dressforsuccess.nl.

Meer informatie bij Anne Bliek, voorzitter van de Vereniging Dress for Success Nederland, bereikbaar op 06 – 53 258 909